Megbízhatóság
Ezért nagyon fontos, hogy a kommunikációnkban a korrekt tájékoztatás és hogy ne ígérjünk többet, mint amit tudunk nyújtani. Hogy megbízhatónak nyilvánítsanak minket, pont az ellenkező stratégiát kell választanunk, azaz teljesítsük túl az elvárásokat, nyújtsunk többet, mint amit kommunikálunk. Ezáltal adjuk meg az esélyt, hogy a lovas olyan érzéssel távozzon a lovardából, hogy „ez bőven megérte az árát!”, vagy, hogy “ez sokkal jobb volt, mint amire számítottam”. Így pl. a foglalkozást kezdjük mindig pontosan és inkább öt perccel tartsuk tovább, mint hogy előbb fejezzük be. De ekkor is kérdezzük meg, hogy nem baj-e ha tovább tart az óra, mert lehet, hogy a lovasunk időre megy lovaglás után és nagyon ki van számolva az ideje. A rossz hír sokkal gyorsabban terjed, mint a jó hír, ezért ne vállaljunk olyat, amit lehet, hogy nem tudunk teljesíteni és a vendégeink elégedetlenségét eredményezheti. Olyan apróságokon elbukik a bizalom, mint pl. nem vesszük le a takarót a lóról akkor, amikor megkért rá a gazdája, vagy nem adjuk oda az extra vitamint etetéskor a tulajdonos igényei szerint, vagy vágtázunk a terepen, amikor a lovas kifejezett kérése volt, hogy ő azt nem szeretné. A megbízhatóságot a teljes személyzet befolyásolja, nem csak a lovas oktató, aki közvetlen kapcsolatban van a vendéggel.