Blog

Miért van szükség a lovarda digitalizációjára?

Szerző: Csontó Zoltán

Korunk olaja az adat, az információ. A lovardában is rengeteg adat keletkezik, azokat nem felhasználni a munkánk elemzéséhez, döntéseink előkészítéséhez dőreség. Viszont ki gyűjti össze és ki fogja elemezni ezeket az adatokat? Ez egy hozzáértő alkalmazott munkaidejét kitöltő feladat. Van-e erre ember és van-e rá keret? A válasz többnyire az, hogy sem ember sem pénz és talán az igény sem merült fel ez idáig. Egy velem megtörtént eset példáján könnyen belátható a gazdasági előnye az adatok gyűjtésének, feldolgozásának.

Komplex lovardairányító szoftverünk neked szól

Ha megoldást keresel a bérletkezelésre, a lovasok teljeskörű tájékoztatására, lovad adatainak nyilvántartására, vagyis, ha az időd fontosabb dolgokkal töltenéd, mint az adminisztráció!

Miért hasznos edzésnaplót vezetni?

Szerző: Tóth Dorottya

Az edzéseken történtekről, az adott feladatokról történő feljegyzéseid vezetnek a fejlődés útján. Kövesd egyszerűen, átláthatóan lovasaid, lovaid előremenetelét.

Empátia, segítő készség

SZerző: Csontó Zoltán

Ha már az infrastruktúra adta minőséget kiegészítjük az emberi tényezőkkel, mint például az oktatók, lovászok személye, nagy hangsúlyt kell fektetnünk az empátiára. Nem szabad egy percig se elfelejtenünk, hogy szolgáltatást nyújtunk, hogy szeretnénk, ha a lovas elégedetten, pozitív élményekkel távozna. Fontos az alkalmazottak empátiája, hogy hogyan tudják a vendégekkel a kapcsolatot felvenni, és az egyéni igényeket kielégíteni.

Fizikai tulajdonság

Szerző: Csontó Zoltán

Amilyen a mosdó olyan a törölköző, tartja a közmondás, amiben minden bizonnyal nagy igazság van, mert más megfogalmazásban is hallottam már: ha képet akarsz kapni egy cégről, nézz szét a mosdóban! Annak állapota tükrözni fogja a cégnél uralkodó állapotot. Aki a jelentéktelennek látszó részletek minőségére oda figyel, annál a lényegi dolgok is rendben vannak.

Biztonság

szerző: Csontó Zoltán

 Az egyik kulcstényező a vállalkozás létezése és növekedése szempontjából, a vendég biztonságérzete. Egyértelmű iránymutatásokat nem lehet adni a biztonsági elvárások teljesítésére, mert a lovas biztonság érzete függ az ő mentális, emocionális és fizikai állapotától, azaz összefüggésben van a lovas korával, lovas tudásával és temperamentumával.

Megbízhatóság

szerző: Csontó Zoltán

Nincs második lehetőségünk első benyomást kelteni. Ez a mondás ugyan úgy igaz az emberekkel történő kapcsolatfelvételre, mint a lovakkal. A lovardát kereső általában a web lapon tájékozódik először, ahol sok esetben nem, hogy a szakmai bemutatóját nem lehet megtalálni a vezetőnek és a lovas oktatónak, de még a nevét sem. Az e fajta ködösítés során, már kérdőjelek merülnek fel az érdeklődőben.

A minőség kulcsa

szerző: Csontó Zoltán

A lovas vállalkozói lét egyik legnehezebb oldala, hogy nem elég csak lovakhoz vagy a lovas oktatáshoz érteni (mint az alkalmazotti lét esetében), de emellett az üzleti résszel is foglalkozni kell. Egy lovarda vezetőjének is vannak könyvelési, jogi, műszaki, informatikai, humán erőforrással kapcsolatos és sorolhatnám még tovább, hogy milyen feladatai, amelyekben tud segítséget kérni, vállalkozóra kiosztani a feladatot, de kell, hogy mindenre legyen valamilyen szintű rálátása.

Megszűnik a káosz

szerző: Csontó Zoltán

Egy jól működő lovardának jól kell gazdálkodni a korlátozott mértékben rendelkezésre álló munkaerő idejével. Ha kis létszámmal dolgoztok, akkor nincs arra ember, aki a telefont kezelje, az időpontokat egyeztesse, így az időpontot foglalni kívánó lovasok hívása szinte mindig alkalmatlan időpontban érkezik, éppen oktatsz, nem illik a telefont felvenni, mert az idődet az oktatott lovasod fizeti, tehát a figyelmed 100%-val tartozol neki. Megígéred neki kimenő üzenetben, hogy visszahívod, de arra csak késő este tudsz sort keríteni, amikor már nem illik zavarni senkit.

Equisystem a vendégek nyugalmáért

Szerző: Csontó Zoltán

Ma már időpont foglalón keresztül juthatunk be a gumishoz, a fogorvoshoz, fodrászhoz, yóga órára ... és egyre természetesebb lesz az időpontfoglaló használata, sőt elvárás a vendégek részéről. Nem csupán a szolgáltatónak jelent kényelmet, de a vendég is szívesen használja. Bizonyára Te is találkoztál már azzal a kifogással, hogy “nem akartalak felhívni, mert tudom, hogy zavarlak...”, mert a lovasod tudja, hogy vagy a kör közepén állsz , vagy lovon ülsz, vagy a traktorban ülsz, vagy sebet kötözöl, amikor éppen nem tudod a telefont felvenni. Lelkiismeret furdalása van a vendégnek amikor fel akar hívni. Az Equicalendarral a hét 24 órájában foglalhat, mondhatja le vagy módosíthatja foglalását anélkül, hogy dilemmája legyen hogy hívjon vagy SMS-t küldjön.

Érd utol és előzd meg a konkurenciát!  

Szerző: Csontó Zoltán

Először is tisztázzuk a konkurencia fogalmát, mert ezt sok lovas vállalkozó tévesen értelmezi. Nemrégiben voltam egy wesztern ranchen, ahol a gazda elemzi a városban lévő lovas helyzetet. “Három lovarda van a városban, de egyik sem konkurencia, mert az egyikben ugratnak, a másikban díjlovagolnak, a harmadik meg lovas iskola.” Ez a téves helyzetmeghatározás. A konkurencia meghatározásánál van néhány kulcs szó az “ugyanaz” vagy “ugyanúgy”. Az a konkurenciád, aki ugyan azt a szükségletet elégíti ki mint Te, ugyanannak a célcsoportnak a pénzét akarja elvenni, mit Te, ugyanott kommunikál, ahol Te, ugyanabban az idősávban szolgáltat minTe, ugyan ....