A minőség kulcsa

 

Az egyik legfontosabb feladata, hogy gondoskodjon a megfelelő mennyiségű bevételről, aminek a megoldása szintén nagy hozzáértést igényel. A feladatot bonyolítja, hogy amit értékesítünk, annak nincs tárgyiasult formája, nem lehet megfogni, megtapogatni, haza vinni és kipróbálni, hanem csak utólag tud a lovas véleményt alkotni a szolgáltatás minőségéről.

Ha feltesszük a kérdést, hogy „Mitől lesz egy lovarda, egy lovas szolgáltatás minőségi?”, akkor eléggé eltérő válaszokat kaphatunk. „Egy jó lovardában tágas bokszok vannak, pormentes alommal egy világos istállóban.” Vagy „egy minőségi lovardában van fedeles, étterem és wellness szolgáltatás”, „jó az oktató”, és még folytathatnám a listát hosszú sorokon át, de mivel minden lovasnak más és más fontos, nem tudunk megfogalmazni egy általános jellemzőt. Van azonban öt tényező, ami alapjában véve meghatározza a szolgáltatások minőségét, aminek a segítségével csoportba szedhetjük az általunk minőséget befolyásoló tulajdonságokat. Ezek:

  • megbízhatóság,
  • biztonság,
  • fizikai tulajdonság,
  • empátia, segítőkészség,
  • gördülékenység.