Alapbeállítások

A beállítások menüponton belül találod meg az alapbeállításokat, ahol lovardád adatait szerkesztheted.

Alapadatok

Név: ide írd be a lovarda nevét!

Mellette a piktogramra kattintva töltsd fel a lovarda logóját. A kép csak mentés után fog megjelenni.

Weboldal URL: ha van weboldalad, ide a címét írd be, pl. https://probalovarda.hu

Foglaló felület URL: https://lovardanév.equisystem.hu

Ha nincs weboldalad, ezzel létrehozol magadnak egy foglaló oldalt ez egy kvázi weboldal lesz. Alapvető információkat tudsz közölni a látogatókkal, mint pl. a lovarda leírása, oktatók bemutatása, házirend…  A https:// után írd be a lovardád nevét majd .equisystem.hu

A lovasaid ezen a címen fogják megtalálni a honlapodat, és azon belül a foglaló oldaladat.

A hely adatokat töltsd ki értelemszerűen.

GPS koordináták beállításának módja

Automatikus, ha van konkrét cím, utca, házszám.

Kézi, ha külterületen van a lovarda és csak helyrajzi száma van. Akkor a Google térképen megkeresed a lovarda helyét, rákattintasz, kiírja a koordinátáit. Ezt írd ide be.

Ez alapján fog megjelenni a lovardád a kereső program térképén a www.lovagolok.ma oldalon.

Kapcsolati adatok

Ide írd le, hogy a lovardát hogyan lehet megközelíteni szárazföldön, vízen, levegőből…

Számlázási adatok

Aki a Equisystem használatát fogja finanszírozni. Lehet más is, mint a lovarda, pl. szponzor.

Dokumentumok

Rövid leírás

Ez a kereső oldalon (www.lovagolok.ma) fog megjelenni egy fotód mellett. A rövid bemutatkozás alapján fogja eldönteni az érdeklődő, hogy rákattintson vagy sem a „megnézem” gombra.

Bemutatkozás

Ha rákattintott a „megnézem” gombra, akkor a foglaló oldaladra fog érkezni, ahol a következőket fogja olvasni:

  • Egy hosszabb bemutatkozást, itt tudod bőven kifejteni, hogy ki vagy te és miért menjenek hozzád, a te lovardádba lovagolni. Írjál az iskoláidról, a lovaglást hol tanultad, hobbidról, szemléletedről, filozófiádról, minden olyanról, amivel tudod a bizalmat növelni az érdeklődőben és bevonzd az azonos értékkel rendelkezőket. Írd le, a lovardád történetét, mivel foglalkozik, mi az erőssége, ki a szakmai vezetője, milyen ideológiát követ, ….
  • Oktatók bemutatkozását. Hasonlóan mutatkozzanak be az oktatóid is, mint ahogy azt fentebb olvastad.
  • Házirendet

Házirend

Ide a lovarda házirendjét töltsd fel. Ezt a tartalmat is a foglaló oldalon fogják látni a lovasok. Ha még nincs házirended a következőket célszerű megfogalmaznod:

  • nyitvatartást,
  • parkolás rendjét,
  • kutyákra vonatkozó (szabad vinni vagy hagyja otthon) szabályokat,
  • öltözködésre, frizurára (hajat összefogni),
  • wc használat, rendrakás szabályait,
  • minden olyat, amit szeretnél, hogy betartsanak a vendégek (mennyivel előbb érkezzenek).

ÁSZF azaz  általános szerződési feltételek

Lovarda a szolgáltatásokra vonatkozóan ÁSZF-t köteles készíteni, amelyet jól látható módon a lovardában ki kell függeszteni és a honlapján könnyen elérhető módon, letölthető, tárolható, megjeleníthető és nyomtatható formában, a szövegben való kereshetőség biztosításával, ingyenesen közzé kell tennie.  

Mi az az ÁSZF?

Általános szerződési feltételnek tekintjük azokat a szerződési feltételeket, amelyeket:

  • az alkalmazója több szerződés megkötése céljából
  • egyoldalúan, 
  • a másik fél közreműködése nélkül, 
  • előre meghatározott, és
  • amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.

Milyen esetekben kell ÁSZF-et készíteni?

Előre meghatározott szerződéses feltételeknek a tömegesen előforduló jogügyletek során van jelentősége. Az ÁSZF-et alkalmazó fél rengeteg, azonos tartalmú, sablonszerű szerződést köt meg ügyfeleivel, ahol a vásárlónak nincs ráhatása a szerződéses feltételek kialakítására (vagy elfogadja azokat, vagy nem tudja igénybe venni a szolgáltatást), ezért nagyon fontos, hogy a jogaik megfelelő védelmet kapjanak. Ezért a szigorú jogi szabályozottság. 

Gondoljunk csak a mobil szolgáltatóra, bankra, biztosítóra. Igaz, hogy a lovarda nem illik ebbe a sorba, de ha mindenkivel szerződést kellene kötnöd, aki részt vesz egy osztályban, táborban vagy akár egyéni órát vesz…. Tehát az ÁSZF egy könnyítés, hogy ne kelljen mindenkivel szerződést kötnöd, de mindenki elfogadja a szabályaidat.

Az ÁSZF fontos szerepe – a vállalkozás ügymenetének egyszerűsítésén túl – a lovasok előzetes tájékoztatása a foglalás menetéről, fizetés módjairól, az esetleges elállási igények érvényesítéséről. 

Szerződés a lovas szolgáltató és a vendég között általában szóban vagy ráutaló magatartással jön létre. Ennek a szerződésnek a tartalmát kell írásban lefektetni, egyrészt, mert jogszabályi kötelezettség, másrészt, hogy elébe menj a konfliktusoknak. Az ÁSzF-ben meg kell fogalmazni a  szolgáltatás tartalmát (mit fog kapni a vendég a pénzéért) másrészt a felelősségi határokat meg kell határozni, nem megfelelőség esetén mi az eljárás, mi minősül nem megfelelőnek. Két megtörtént példával illusztrálom az ÁSZF szükségességét:

  • A gyermek leesik a lóról az óra első 5 percében, nem sérül meg, de nem mer visszaülni. Vagy megsérül és nem ül vissza. A szülő nem akar fizetni vagy ha már fizetett kéri vissza pénzét. Mit teszel, hogy pozitívan kerülj ki az esetből?
  • 10 éves gyereket életében először elvittek egy ottalvós táborba. A gyereknek az első napon honvágya volt, 16 alkalommal hívta fel az édesanyját (két telefont is adtak neki a szülők, hátha az egyik nem működik) így nem csak fizikailag, de fejben sem tudott részt venni a foglalkozásokon. A gyerek hazavágyott, másnap elmentek érte és hazavitték. A szülő kérte vissza a tábor díjat, mondván, hogy a gyerek nem érezte jól magát és nem tölti ki az idejét, a táboroztatónak nem volt vele több költsége. Vitás helyzet alakult ki. A lovarda nem fizette vissza a tábor díját, a szülőben rossz érzés volt és nyilvánvalóan nem a jó hírét viszi tovább a lovardának, annak ellenére, hogy nem volt igaza.

A jogszabályi kötelezettségen túl az ilyen és hasonló esetek kezelése és elkerülése végett jó, ha rendelkezik a lovarda ÁSZF-el amiben előre meghatározza a tényeket a vitás helyzetek elkerülése érdekében.

Mit tartalmazzon az ÁSzF?

Az ÁSZF a nyújtott szolgáltatásra vonatkozóan legalább a következőket tartalmazza:  

  • szolgáltató elérhetősége: neve, székhelye, internetes honlapja; a központi ügyfélszolgálat elérhetőségei (cím, telefonszám, e-mail cím; az ügyfélszolgálatok naprakész elérhetőségi adatainak elérhetősége);
  • szolgáltatás leírása, a minimális minőség megfogalmazása;
  • a foglalás (rendelés) menetével kapcsolatos tudnivalók;
  • fizetési feltételekről, az elfogadott fizetési módokról;
  • az elállás lehetőségeiről, következményeiről;
  • felelősség a szerződés teljesítéséért;
  • díjak;
  • a szolgáltatás szüneteltetése, korlátozása, felfüggesztése:
    • szüneteltetés, díjfizetéshez kötött szüneteltetés, karbantartás esetei, feltételei;
    • szolgáltatás korlátozásának, esetei és feltételei;
    • szolgáltatás felfüggesztésének esetei és feltételei;
  • szerződés időtartama; megszűnése, megszüntetése:
    • a szerződés felmondásának és egyéb megszűnésének esetei,
  • ügyfélkapcsolat, panaszkezelés, jogviták
    • panaszok kezelése, folyamata,
    • jogviták peres és peren kívüli kezdeményezése, békéltető testülethez fordulás, eljáró hatóságok, testület és más szervezetek megnevezése, elérhetősége;
  • fogyatékossággal élők számára nyújtott termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos aktuális információk.

Az általános szabályok szerint az ÁSZF akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy: 

  • a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje (mielőtt időpontot foglal valamely szolgáltatásodra),
  • és ha azt a másik fél elfogadta

Ezért nagyon fontos, hogy a lovasok megismerhessék a feltételeidet. Nem szükséges, hogy ténylegesen el is olvassák az ÁSZF-et, de amennyiben a lehetőség adott volt és a vásárló elfogadta (például egy rubrika kipipálásával), az ÁSZF a felek közötti viszonyban alkalmazhatóvá válik.

Összegzés

Kézenfekvőnek tűnik, hasonló weboldalról a közzétett ÁSzF-t lemásolni és a cégadatok átírását követően felhasználni, de ezzel több probléma is adódik. Amellett, hogy etikailag is kifogásolható, nem tudhatod, hogy aki készítette a lemásolt ÁSzF-t mennyire körültekintően járt el, mennyire megbízható forrásból dolgozott, így lehet, hogy semmit nem ér számodra a lemásolt dokumentum. Másfelől pedig szerzői jogi jogsértésben vétkez, aki így jár el. Az eredeti szerző,  -mivel tudja annak módját és üzletileg érdekelt benne - kb. 6 másodperc alatt megtalálja plágium keresővel a lopott dokumentumot és a bekerülési ár többszörösét fogja kérni.

Azért, hogy elkerüld a bűnbeesés gondolatát is és ne kelljen nagy összeget kifizetned az ÁSZF elkészítésért az Equisystem Kft. elkészített egy lovardák számára általánosan elfogadható ÁSzF-t, amelyet csak testre kell szabnod.

Ezt jogtisztán használhatod és ………
 

AMIT A LEGTÖBB lovarda TULAJDONOS ELFELEJTAdatvédelmi hatóság

  1. A hatóság már szoftveres módszerekkel vizsgálja az ÁSZF-eket kifejezetten a hibákra és jogsértésekre „vadászva”, és a hatóság a vizsgált ÁSZF-ek 80%-át minősíti szabálytalannak.
  2. A hiányos vagy jogellenes ÁSZF miatt a vállalkozást akár 500.000,- Ft fogyasztóvédelmi bírságra is sújthatja az NFH!
  3. Az elmúlt két évben ötször kellett jogszabályváltozás miatt módosítani az ÁSZF-eket.
  4. 2018. május 25-től a GDPR kötelezően alkalmazandó
  5. Az adatkezelési tájékoztatókat módosítani kell a jogszabályváltozás miatt
  6. A jogellenes adatkezelés miatt az adatkezelőket 20.000.000,- EUR bírsággal is sújthatja a hatóság

Napjainkban az adatkezelési tájékoztató mellett az ÁSZF sem hiányozhat egy honlapról. A hatóságok pedig nemcsak a dokumentumok meglétét, hanem tartalmuk megfelelőségét is szigorúan vizsgálják.

 

Adatkezelési tájékoztató

Adatkezelési tájékoztatót az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (GDPR) végett kell készítened, ami a természetes személyek, adatainak kezeléséről és védelméről szól.

Kell-e a lovarda vezetőjének ezzel foglalkoznia?

Igen, ha személyes adatokat részben, vagy teljesen automatizáltan kezel, másrészt akkor, ha ugyan nincs automatizált kezelés, de valamilyen nyilvántartási rendszerbe kerülnek bele a személyes adatok.

Ilyen például, ha a lovasaidat, bértartóidat összegyűjtöd egy címlistára -akár Excelbe, akár egy kockás füzetbe -, vagy akár egy Facebook -csoportba. Ezeket az előírásokat kell betartani akkor is, ha alkalmazottaid vannak, számlázol vagy vagyonvédelmi rendszert (kamerákat) alkalmazol. Tehát adatkezelési szabályzatot kell készítened és annak tartalmáról tájékoztatnod kell az abban érintetteket, a munkavállalóidat, a lovasaidat, bértartókat…

A hatóság eljárása ugyanaz, mint az ÁSzF-el. Szoftveresen ellenőrzi nem csak a meglétét, hanem a tartalmát is és bírságolhat. A hatósági eljáráson túlmenően talán fontosabb a korrekt kapcsolat a munkatársakkal és a vendégekkel, akikből a bevételed származik. Ezért az Equisystem Kft. elkészített egy adatkezelési sablont, amit még testre kell szabnod….

Impresszum

Az elektronikus kereskedelmi törvény már 2008-tól előírja a honlap impresszum kötelező tartalmi elemeit, amely 2014. január 1-jétől tovább bővült.

A jogszerű impresszum érdekében közvetlenül és folyamatosan, könnyen hozzáférhető módon a honlapon, illetve a webáruházban feltüntetendő adatok köre:

1. A szolgáltató neve

Egyszerűnek tűnik, mégis sokan elhibázzák: a honlapon, webáruházban kötelező feltüntetni az azt üzemeltető cég hivatalos cégnevét, egyéni vállalkozó esetén a természetes személy nevét egyéni vállalkozói minőség megjelölésével, míg természetes személy esetén a személyi igazolványban szereplő nevét. Kitalált név, kereskedelmi vagy fantázianév nem felel meg a jogszabályoknak.

2. A szolgáltató székhelye, telephelye, ennek hiányában lakcíme

A cégjegyzékben szereplő hivatalos székhely, illetve telephely jelölendő meg, ha magánszemély üzemelteti a lovardát, akkor pedig a magánszemély lakcímkártyáján szereplő lakcíme kell, hogy feltüntetésre kerüljön.

3. A szolgáltató elérhetősége

Nem elég csupán a nevet és a címet kiírni, szükséges az ügyfelekkel való kapcsolattartásra szolgáló e-mail címet is megadni, amellyel kapcsolatban még az is követelmény, hogy az rendszeresen erre a célra használt elektronikus levelezési cím legyen.

4. A szolgáltatót nyilvántartásba vevő hatóság

Cég esetében a cégjegyzéket vezető cégbíróság, társadalmi szervezeteknél a nyilvántartásba vételt intéző megyei törvényszék, egyéb nyilvántartásba vett szervezetnél a jogszabály által megjelölt hatóság feltüntetése kötelező a honlapon.

5. Adószám

Ha a honlap vagy webáruház üzemeltető áfa alany, akkor adószámát is köteles feltüntetni.

6. Hatósági engedély

Amennyiben a honlap vagy webáruház üzemeltető tevékenységének gyakorlása jogszabály alapján engedélyköteles, ezt a tényt az engedélyező hatóság megnevezésével és elérhetőségi adataival, valamint az engedély számával együtt fel kell tüntetni a honlapon.

7. Kamara

Ha a honlap vagy webáruház üzemeltetője akár önként, akár jogszabályi előírás folytán tagja valamely kamarának, a kamara megnevezése is kötelező eleme az impresszumnak. Ügyvédi irodák esetében például a területileg illetékes ügyvédi kamara, cégek esetében például a területileg illetékes kereskedelmi és iparkamara tüntetendő fel.

8. A tárhelyszolgáltató adatai

A legkevésbé ismert, 2014. január 1. óta kötelező impresszum elem a honlapnak tárhelyet biztosító tárhelyszolgáltató, és annak székhelye, telephelye, e-mail címe, amelyet szintén részletesen ki kell írni a honlapra.

A tárhelyszolgáltatási adatok kötelező feltüntetésének indoka az, hogy a honlap, illetve webáruház tartalmával kapcsolatos kifogásokat, valamely esetlegesen jogsértő tartalom eltávolítására irányuló igényeket a tárhelyszolgáltatóhoz lehet benyújtani.

Felesleges eltitkolni

A hozzáértő, minimális informatikai ismeretekkel rendelkező felhasználók elől a tárhelyszolgáltató adatait felesleges elrejteni, ugyanis pár kattintással könnyen kideríthető.

Mi történik, ha még sincs fent?

A honlapon vagy webáruházban az impresszumot közvetlenül a honlapon és folyamatosan, könnyen hozzáférhető módon kell megjeleníteni. A legbiztosabb megoldás ezért egy külön fül létrehozása erre, ugyanis az ÁSZF (általános szerződési feltételek) vagy más szabályzat részeként történő megjelenítés nem felel meg a „közvetlenül” és a „könnyen hozzáférhető” előírásának. „Ha az impresszum bármelyik fenti kötelező eleme hiányzik, a fogyasztóvédelmi hatóság eljárást indíthat, és adott esetben fogyasztóvédelmi bírsággal sújthatja a honlap, illetve a webáruház üzemeltetőjét, amelynek mértéke 15 000 forinttól a vállalkozás típusától függően akár 500 millió forintig is terjedhet.

forrás: https://jogaszvilag.hu/szakma/impresszum-szabalyok-mi-a-kotelezo/